Článek 1
Úvodní ustanovení
Obchodní společnost DR s. r. o., se sídlem Uherecká cesta 76, 958 03 Malé Uherce, SR, IČ: 50 244 035, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem Trenčín, oddíl: Sro, vložka číslo: 32891/R, tel: 0209 mail: podpora@dajanarodriguez.com (dále i „Prodávajíci“ nebo „DR“), vydáva tyto všeobecné obchodní podmínky (dále i „VOP“), které upravují práva a povinnosti smluvních stran při uzavření a plnění Kupní smlouvy.
Pokud není v těchto VOP nebo v Kupní smlouvě výslovně uvedeno jinak, výrazy s velkým počátečním písmenem mají níže uvedený význam:
„Prodávajíci“ znamená obchodní společnost DR s. r. o., so sídlem Uherecká cesta 76, 958 03 Malé Uherce, SR, IČO: 50 244 035, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem Trenčín, oddíl: Sro, vložka číslo: 32891/R, tel.: +421948800020, e-mail: podpora@dajanarodriguez.com,
„Kupujíci“ znamená fyzická osoba, fyzická osoba - podnikatel nebo právnická osoba, která má zájem o uzavření Kúpní smlouvy s Prodávajícím nebo která uzavřela Kupní smlouvu s Prodávajícím,
„Kupní smlouva“ je závazek, jehož návrh vzniká objednávkou Kupujícího. Samotná Kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu Prodávajícího s tímto návrhem - potvrzením objednávky Prodávajícím. Od tohoto momentu vznikají medzi Kupujícím a Prodávajícím vzájemná práva a povinnosti,
„Objednávka“ znamená objednávka Kupujícího uskutečněná prostřednictvím Internetové stránky,
„Zboží“ znamená jedna nebo více movitých věcí, nejčastěji kabelka, případně jiná movitá věc, kterou Prodávající nabízí k prodeji prostřednictvím své Internetové stránky www.dajanarodriguez.cz, a která je předmětem Kupní smlouvy,
„Internetová stránka“ je internetová stránka Prodávajícího zveřejněna na webovém sídle pod adresou: www.dajanarodriguez.sk,
„Občansky zákonník“ znamená zákon č. 40/1964 Zb. Občansky zákonník ve znění pozdějších předpisů,
„Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytováni služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího a změně a doplnění některých zákonu ve znění pozdejších předpisů.
Tyto VOP jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy a jsou pro Kupujícího závazné odesláním Objednávky Prodávajícímu.
Odchylná ujednání v Kupní smlouvě mají přednost před zněním těchto VOP.
Nabídka Prodávajícího k prodeji Zboží nemá povahu návrhu na uzavření kupní smlouvy ani jiné smlouvy, veřejného návrhu na uzavření kupní smlouvy ani jiné smlouvy, obchodní veřejné soutěže a ani jakéhokoli jiného právního úkonu s obdobnými nebo podobnými účinky.
Smluvní vztah založený Kupní smlouvou se řídí právním řádem platným v České republice.
Článek 2
Kupní smlouva
Kupní smlouva se uzavírá na základě Objednávky Kupujícího a na základě potvrzení Objednávky Prodávajícím.
Objednávka Kupujícího je návrhem Kupujícího na uzavření Kupní smlouvy, který je určen Prodávajícímu. Objednávka je pro Kupujícího závazná. Kupující uskutečňuje Objednávku výlučně prostřednictvím Internetové stránky Prodávajícího, a to formou řádného a úplného vyplnění a odeslaní formuláře, zveřejněného na Internetové stránke. V Objednávce je Kupující povinen uvést nebo potvrdit zejména: objednávané Zboží určením jeho druhu a množství; kupní cenu a způsob jejího zaplacení; místo a způsobem dodání Zboží.
Kupující je povinen vyznačit v Objednávce správné identifikační údaje, které umožní Prodávajícímu kontaktovat Kupujícího v případě jakýchkoli nesrovnalostí či nejasností při vyřizování Objednávky. Jakákoliv změna údajů uvedených v již odeslané Objednávce je možná pouze se souhlasem Prodávajícího.
Prodávající je povinen vyjádřit se k Objednávce nejpozději do 7 kalendářních dnů ode dne jejího odeslání Kupujícím, pokud tyto VOP nestanoví jinak. Prodávající se může vyjádřit k Objednávce tak, že:
Objednávku Kupujícího potvrdí, nebo
Objednávku Kupujícího nepotvrdí a to zejména pokud Prodávající po odeslaní Objednávky zjistí, že z objektivních důvodů, které nemůže ovlivnit (vis major), nemá možnost Objednávku Kupujícího splnit.
Potvrzení Objednávky Prodávajícím je přijetím návrhu na uzavření Kupní smlouvy za podmínky, že obsahuje stejné údaje jako údaje uvedené na odeslané Objednávce s výjimkou případů, pokud potvrzení Objednávky obsahuje informace a údaje vyplývajíci z Kupní smlouvy, těchto VOP nebo obecně závazných právních předpisů. Potvrzení Objednávky je pro Prodávajícího závazné. Potvrzení Objednávky provádí Prodávající prostřednictvím elektronické pošty, dopisem nebo osobně.
Pokud během 20 minut od odeslání Objednávky Kupující na jím uvedenou e-mailovou adresu neobdrží oznámení o přijetí Objednávky, je povinen zkontrolovat zda se oznámení o přijetí Objednávky nenachádzí ve složce nevyžádané pošty (spam). Pokud oznámení o přijetí Objednávky nebo potvrzení Objednávky Kupující neobdrží, je povinen kontaktovat Prodávajícího zasláním zprávy na emailovou adresu: podpora@dajanarodriguez.com, nebo telefonicky na telefonním čísle: +421948800020.
V případě probíhajících akcí se prodej Zboží na Internetové stránce Prodávajícího řídí kromě těchto VOP i závaznými podmínkami příslušné akce. V případe, že Kupující objedná Zboží v rozporu s podmínkami příslušné akce, Prodávající je oprávněn Objednávku Kupujícího stronovat. O stornování Objednávky bude Kupujíci informován prostřednictvím e-mailu a v případě úhrady kupní ceny nebo její části mu budou tyto finanční prostředky vrácený ve lhůtě do 14 kalendářnich dnů na jím určený bankovaní účet, pokud se s Prodávajícím nedohodne jinak. Všechny akcie platí do vyprodáni zásob, pokud není uvedeno jinak. Akce a slevy nelze vzájemně kombinovat.
Prodávající je povinen:
dodat na základě Objednávky potvrzené Prodávajícím Kupujícímu Zboží v dohodnutém množství, kvalitě a termínu a zabalit jej, pokud není ve VOP nebo Kupní smlouvě určeno jinak, nebo;
vybavit Zboží k přepravě způsobem potřebným k jeho uchování a ochraně;
předat Kupujícímu nejpozději spolu se Zbožím v písemné nebo elektronické podobě všechny doklady potřebné ke převzetí a užívání Zboží a další doklady předepsané platnými právními předpisy (např. návod, daňový doklad).
Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny od Kupujícího za dodané Zboží. Prodávající si vyhrazuje právo ověřit totožnost Kupujícího nebo osoby pověřené k odběru Zboží při osobním odběru Zboží na svých prodejnách a to v případech, kdy je dodávka Zboží Kupujícím placena předem bezhotovostně platební kartou nebo prostřednictvím bankovního převodu.
Kupující je povinen:
převzít zakoupené nebo objednané Zboží, a v případě osobního odběru Zboží na určeném odběrném místě převzít Zboží ve lhůte 7 pracovních dnů ode dne odeslání informace Prodávajícího o dostupnosti Zboží,
Pokud Kupující poruší svou povinnost podle čl. 2 odst. 10 písm. a) těchto VOP, je Prodávající oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit
Kupujíci má právo na dodáni Zboží v množství, kvalitě, termínu a místě dohodnutém smluvními stranami v potvrzení Objednávky.
Článek 3
Kupní cena a platební podmínky
Kupující je povinen zaplatit Prodávajícímu kupní cenu za Zboží, platnou v okamžiku odesláni Objednávky Kupujícím, ve lhůte dlhe kupní smlouvy, nejpozději však při převzetí zboží. Spolu s úhradou kupní ceny je Kupující povinen zaplatiť náklady na poštovné a balné a to ve výši blíže určené v Objednávce.
Výše kupní ceny za Zboží, jakož i výše poštovného a balného je uvedena na Internetové stránce Prodávajícího. Kupní cena za Zboží, jakož i výše poštovného a balného, jsou konečné. Společnost DR je plátcem DPH.
Cena za poštovné a balné se účetuje následovně: ceník dopravy TU.
Prodávající může změnit před potvrzením Objednávky cenu Zboží uvedenou v katalogu elektronického obchodu na Internetové stráne při Objednávkách všech Zboží v případě změny právních předpisů. změně měnových kurzů, pri výrazném nárůstu inflace a změně cen od výrobců nebo dodavatelů Zboží, nebo pokud zjistí, že daná cena byla chybně uvedena. O této skutečnosti je Prodávající povinen informovat Kupujícího. Prodávající ma před potvrzením Objednávky povinnost vyžádat od Kupujícího souhlas se změnou ceny dlhe aktuálního ceníku. Kupující má v takovém případě právo od Kupní smlouvy odstoupit.
Kupující je povinen zaplatit Prodávajícímu kupní cenu za Zboží:
bezhotovostním převodem na bankovní účet Prodávajícího na základě vystavené zálohové faktury s uvedením správneho variabilního symbolu. Pokud však Kupující neuhradí příslušnou Kupní cenu do 5 dnů ode dne doručení dané zálohové faktúry Kupujícímu, Prodávající je marným uplynutím této lhůty se od počátku zrušuje. Smluvní strany jsou si povinny vydat vše, co si do okamžiku zrušení Kupní smlouvy plnily,
online platboukartou prostřednictvím platební brány, nebo
formou dobírky v místě dodání Zboží (pozn. v hotovosti nebo platební kartou dle podmínek stanovených kurýrní (přepravní) společností nebo poskytovatelem poštovní služby).
Kupní cena, jakož i náklady na poštovné a balné jsou v případě probíhající akce platné do vyprodání zásob, pokud u konkrétního Zboží není uvedeno jinak.
Článek 4
Dodání Zboží
Prodávajíci doručuje Zboží Kupujícímu v rámci území Slovenské republiky, České republiky nebo Rumunska, na adresu určenou Kupujícím v Kupní smlouvě, prostřednictvím využití kurýrních (přepravních) služeb třetích osob.
Prodávající oznámí Kupujícímu termín dodání Zboží a zabalí Zboží k přepravě zspůsobem, který je obvyklý pro Zboží v obchodním styku, resp. způsobem potřebným k uchování a ochraně Zboží.
Prodávající je povinen Objednávku Kupujícího splnit a Zboží dodat Kupujícímu ve lhůte do 30 dnů od potvrzení Objednávky Kupujícího Prodávajícím, pokud v Kupní smlouvě nebo v popisu Zboží není uvedena jiná lhůta pro dodání Zboží nebo pokud není v těchto VOP uvedeno jinak.
Prodávající je oprávněn vyzvat Kupujícího k převzetí Zboží před uplynutím lhůty dohodnuté v Kupní smlouvě.
Prodávající uvádí následujíci možnosti dodání Zboží:
Doprava kurýrní společností DPD v rámci území České republiky,
Vyzdvihnutí Zboží Kupujícím na jím zvolené adrese prodejny Prodávajícího: Víťazná 181/42, 958 04, Partizánske - Veľké Bielice, Slovensko nebo Laurinská 11, 811 01 Bratislava, Slovensko. Při platbě předem je Kupující nebo jím pověřená osoba povinen předložiť nebo uvést číslo Objednávky a identifikaci Kupujícího, případně kód z notifikační sms zprávy, byla-li Kupujícímu doručena,
Dodání prostřednictvím společnosti Packeta Slovakia s. r. o., se sídlem Kopčianska 3338/82A 851 01 Bratislava, IČO: 48136999, zapsanou v obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava I, oddíl: Sro, vložka číslo: 105158/B (dále také "Zásilkovna" nebo "Packeta") na v Objednávce zvolené odběrné místo na území Slovenské republiky, České republiky nebo Rumunska.
Kupující je povinen převzít Zboží v místě, které je uvedeno v potvrzení Objednávky Prodávajícím, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. V případě, že Kupující bez předchozího písemného odstoupení od Kupní smlouvy Zboží nepřevezme do 5 pracovních dnů po uplynutí lhůty uvedené v Kupní smlouvě, vzniká Prodávajícímu nárok na uplatnění náhady za vzniklou škodu ve výši skutečných nákladů na pokus o neúspěšné doručení Objednávky. Po uplynutí 5 pracovních dnů ode dne kdy byl Kupující povinen zboží převzít, je Prodávající oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy a předat Zboží třetí osobě.
V prípade, ak Predávajúci doručí Tovar kupujúcemu na miesto určené v Kúpnej zmluve Kupujúcim, Kupujúci je povinný prevziať Tovar osobne alebo zabezpečiť, aby Tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie Tovaru uvedeného v Kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní Tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie Tovaru uvedeného v Kúpnej zmluve je povinná predložiť Predávajúcemu prípadne osobe poverenej na doručenie Tovaru, originál alebo kópiu Kúpnej zmluvy a dokladu o zaplatení Tovaru a písomné splnomocnenie. Ak bude potrebné doručovanie Tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti Kupujúceho na mieste určenom v Kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí Kupujúci, a to najmä opakované doručenie Tovaru na miesto určenia v Kúpnej zmluve.
Kupující je povinen zkontrolovat Zboží i jeho obal hned po doručení. V případě, že Kupujíci zjistí, že Zboží je mechanicky poškozeno, je povinen tuto skutečnost oznámit dopravci a za jeho přítomnosti zkontrolovat stav Zboží. V případě zjištění poškození Zboží je povinen Kupující vyhotovit záznam o rozsahu a povaze poškození Zboží, jehož správnost potvrdí dopravce. Prodávající doporučuje v případě zjištění porušeného nebo poškozeného obalu doručované Zboží nepřevzít, případně řešit přímo s pracovníkem přepravní společnosti.
Reklamace mechanického poškození Zboží, které nebylo zjevné při převzetí zásilky, je nutno uplatnit okamžitě po převzetí zásilky, nejpozději však do 24 hodin od doručení Zboží. Je povinností Kupujícího dokázat, že mechanické poškození nebylo možné ani při důkladném prohlédnutí Zboží a jeho obalu podle předchozího odstavce objevit. Pozdější reklamace mechanického poškození výrobku již nelze uznat. Před prvním použitím je Kupující povinen prostudovat záruční podmínky včetně podmínek péče o Zboží a následně se těmito informacemi důsledne řídit.
Zjistí-li po uzavření Kupní smlouvy Prodávající zjistí, že z objektivních důvodů, případně z důvodů, které nemůže ovlivnit, nelze dodat některou část a/nebo některý druh Zboží Kupujícímu, je Prodávající oprávněn navrhnout Kupujícímu dohodu o změně Kupní smlouvy. Okamžik splnění povinnosti Prodávajícícho k dodání Zboží dle Kupní smlouvy se v takovém případě odkladá až do uzavření dohody o změně Kupní smlouvy. Nedojde-li k uzavření dohody o změně Kupní smlouvy nejpozději do 7 dnů od odeslání návrhu Prodávajícího na uzavření dohody o změně Kupní smlouvy, mohou Prodávající a/neho Kupující od Kupní smlouvy odstoupit. Na uzavření dohody o změně Kupní smlouvy se přiměřeně vztahují ustanovení těchto VOP.
Kupující ke každé zásilce Zboží obdrží fakturu e-mailem. V případě úhrady kupní ceny prostřednictvím dobírky Prodávající zašle Kupujícímu spolu se Zbožím daňový doklad - fakturu.
Článek 5
Oprávnění Kupujícího v postavení spotřebitele
Kupující prohlašuje, že před odesláním Objednávky mu Prodávající sdělil informace dle § 10a zákona č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/1990 Zb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů, zejména:
hlavní vlastnosti Zboží (popis Zboží, materiál povrchové úpravy Zboží, rozměry Zboží);
identifikační údaje Prodávajícího, včetně obchodního jména a sídla Prodávajícího;
telefonní číslo Prodávajícího a ostatní údaje, dôležité pro kontakt Kupujícího s Prodávajícím (elektronická adresa);
adresu Prodávajícího, na které může Kupující uplatnit reklamaci (adresa sídla Prodávajícího);
celkovou kupní cenu Zboží, náklady na přepravu, poštovné, balné a pod. (informace jsou uvedeny ve shrnutí Objednávky před jejím odesláním);
platební podmínky, dodací podmínky, lhůtu, do které se Prodávající zavazuje dodat Zboží;
informaci o postupech uplatňování reklamací, stížnosti a podnetů Kupujícího;
podmínkách, lhůte a postupu při uplatňování práva na odstoupvení od Kupní smlouvy (čl. 6 VOP); odstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy, nese náklady na vrácení Zboží Prodávajícímu;
informaci o záručních podmínkách a poučení o odpovědnosti Prodávajícího za vady Zboží;
informaci o tom, že Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou, do jejího splnění;
informaci o tom, že závazky Kupujícího z Kupní smlouvy trvají do jejich řádného a včasného splnění;
informaci o možnosti a podmínkách řešení sporu prostřednictvím systému alternativního řešení sporů 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů ve znění pozdějších předpisů;
obsah Reklamačního řádu ZDE a obsah Informaci o zpracováním osobních údajů ZDE.
Kupujíci - spotřebitel má právo obrátit se na Prodávajícího se žádostí o nápravu (e-mailem na adresu: podpora@dajanarodriguez.com), není-li spokojen se způsobem, kterým Prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. Pokud Prodávající odpoví na tuto žádost zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, spotrebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativího řešení sporů (dále také „ARS“) 391/2015 o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů. Kupující - spotřebitel může podt stížnost také prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternativní řešení sporů může využít pouze Kupující - spotřebitel, kterým je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění Kupní smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týka pouze sporu medzi Kupujícím - spotřebitelem a Prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlovou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku. Podrobnější informace o celé problematice jsou upraveny zákonem 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů ve znění pozdějších předpisů, v Nařízení Evropského parlamentu a rady EU č.j. 524/2013 a v Zákoně o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího.
Článek 6
Odstoupení od Kupní smlouvy
Kupující je oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy i bez uvedení důvodu do 14 dn